יום שלישי, 9 ביוני 2015

טיפול באקנה בפנים – ריפוי העור והשבת המראה הנעים.

טיפול באקנה בפנים מהווה את אחד הטיפולים השכיחים ביות בתחום של הקוסמטיקה הרפואית. האקנה, הידוע גם בתור פצע הבגרות או החצ'קון, מהווה בעיה גם מבחינת בריאות העור וגם מבחינת הנראות שלו. לא משנה באיזה גיל ובאיזה נסיבות הוא מופיעה, זה אף פעם לא מלבב להסתובב עם פצע על הפנים.
כמו כל פצע או סימן שמופיע על עור הפנים, גם האקנה מעיד על בעיה כלשהי. כלומר, משהו במערכת הטבעית של הגוף לא פועל כנדרש ולכן נוצר הפצע. במקרה של האקנה מדובר בעדות לכך שישנה בעיה בתאי העור שכבת הדרמיס, היא השכבה פנימית והעמוקה שמתחת לעור הפנים. בשלב שבו הפצע ופציעה מעל עור הפנים, שהו כבר שלב מתקדם יחסית. בשלב הראשון נוצרה בעיה, ככל הנראה עודף ייצור של חלב. אלא שבשלב הראשון לא ניתן להרגיש ובטח שלא לראות. הביעה הוכלת ומחמירה, חיידקי האקנה הולכים ומתרבים ואז יש את שלב ההתפרצות. זהו השלב שבו הפצע מופיע ואז כבר אין ברירה אלא לפנות לקוסמטיקאית רפואית על מנת למגר את החיידק המעיק.  
יש מי שעושים את הטעות ומנסים להתגבר עליו בכוחות עצמם. קשה להאשים אותם שכן הם נתונים למסע פרסום אגרסיבי של חברות קוסמטיקה שונות שמוכרות תכשירים לא יעילים. אני שבה מדגישה, חזור והדגש, כי תכשירים שנמכרים בפארמים ללא כל התאמה אישית אינם יעילים. שכן, הם מכילים ריכוז נמוך וזניח של חומרים פעילים. קוסמטיקאית רפואית מקצועית  מתחילה כל טיפול באקנה בפנים באבחון. רק לאחר מכן ניתן להתאים את התכשירים השונים, לקבוע את ריכוז החומרים הפעילים וכן את המינון.
טיפול באקנה פנים חייב להיעשות בצורה מקצועית שכן מתן מענה שגוי לא רק שלא יפתור את הבעיה אלא יותיר גם מזכרות בדמות צלקות. לאחר גמר הטיפול, חשוב להקפיד על יישום של טיפול פנים ביתי. בתור קוסמטיקאית רפואית אני תמיד מקפידה לתת ללקוחות שלי הדרכה לשמירה על בריאות עור הפנים גם בבית. שכן, טיפול רציף שנעשה בצורה נכונה יימנע או לכל הפחות יפחית למינימום את הסיכוי שהאקנה תשוב לבקר.

אמנם ישנם סוגים רבים של אקנה, כגון ההורמונלי והרוזציאה, אבל הטיפול בעיקרו של דבר הינו דומה. שילב נכון של תכשירים לצד מכשירים. המפתח לשמירה על עור פנים בריא זה ביקור דו חודשי אצל קוסמטיקאית רפואית. בכך, נבטיח זיהוי מוקדם ככל הניתן של כל בעיה בעור הפנים וכן אופטימיזציה של הטיפוח שלו.
אשמח לעמוד לרשותכן בכל סוגיה ושאלה.

שלכן ובשבילכן,
שושי קורן.
קוסמטיקאית רפואית חולון.
טל: 052-3354558
אימייל: yofikoren@walla.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה